Makale Çevirisi - Halkla İlişkiler, Sosyal Teori ve Retorik


Bourdieu Pierre Aracılığıyla Objektif Olarak Sermaye: Halkla İlişkiler, Sosyal Teori ve Retorik

Özet

Bu yazıda, Bourdieu’nin “sermayesinin” sınırlarını Burke’nin dört esas meselesi olan metafor, ad değişimi, kapsamlama ve ironi yardımıyla araştıracağım. Hem Bourdieu hem de Burke teorik indirgemecilik ile ilgileniyorlardı. Bourdieu’nin sermayesinin metaforunun toplumu anladığına dair bütüncül bir mercek haline gelmesinin yardımcı olamayacağını ama indirgeyici olacağını öne sürüyorum. İlk olarak Bourdieu’nin uygulamasının teorisinde sermayenin olmazsa olmaz olarak nasıl verildiğine dikkat edip şeklini gözden geçirdim. İkincisinde, Bourdieu’yi halkla ilişkiler literatürüne yerleştirdim. Son olarak, Bourdieu’yi Burke’nin dört esas meselesi ile okudum. Bourdieu’yi Burke ile okumak halkla ilişkiler uzmanlarına Bourdieu’nin terminolojisindeki sınırları daha iyi anlamalarına olanak sağlar çünkü bunlar kirli çamaşırları dökmeye, materyalist indirgemeciliğe ve göreceliğe izin vermektedir. Halkla ilişkileri Bourdieu’nun ve Burke’ünün yaklaşımları ile benimseyip gelecekteki araştırmalar için çıkarımlarla sonuçlandırdım.

Anahtar kelimeler: Pierre Bourdieu, Kenneth Burke, Sermayenin Biçimi, Sosyal Sermaye, Retorik, Dört Esas Mesele

Justin N. Bonanno, “Capital as the lens that Bourdieu Pierres through: Public relations, social theory, and rhetoric”, Public Relations Review, 44, (2018), pp. 385-392.

Yorumlar