Belediyelerin Kurumsal Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: İzmir’deki İlçe Belediyeler Üzerine Bir İnceleme
Öz
Belediyeler günümüzde kurumsal amaçlarına ulaşmak için sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanmaktadırlar. Kurumsal sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlar ile vatandaşlarla çift yönlü iletişimi sağlayan Belediyeler aynı zamanda halkla ilişkiler faaliyetlerini vatandaşlara duyurabilmektedir. Son zamanlarda belediyeler tarafından en fazla kullanılan sosyal medya araçlarından biri olan Instagram’da paylaşılan iletiler ile vatandaşlara gelişmeler aktarılmaktadır. Bu makalede nicel araştırma yönteminden faydalanılarak 01.01.2020-30.06.2020 tarihleri arasında Aliağa Belediyesi, Bayındır Belediyesi, Narlıdere Belediyesi ve Tire Belediyesi’nin kurumsal Instagram hesabında yer alan paylaşımlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda ilgili belediyelerin kurumsal Instagram kullanımı amaç bakımından birbiriyle benzerlik göstermesine karşın ilgili belediyelerin kurumsal Instagram hesaplarına eşit derecede önem göstermedikleri belirlenmiştir. İlgili belediyelerin içerik türleri bakımından ve gönderi türü bakımından farklılaştıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Belediye Sosyal Medya Kurumsal Sosyal Medya Sosyal Ağlar Halkla İlişkiler
Yorumlar
Yorum Gönder